سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 179
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136492
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


اگرچه تا همین جا هم مشخص شده که بخش زیادی از رساله آقای روحانی «کپی» شده و حکم سرقت و تقلب علمی را دارد اما تحقیقات هنوز تکمیل نشده و در روزهای آینده، نتیجه نهایی این بررسی‌ها به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

اگرچه تا همین جا هم مشخص شده که بخش زیادی از رساله آقای روحانی «کپی» شده و حکم سرقت و تقلب علمی را دارد اما تحقیقات هنوز تکمیل نشده و در روزهای آینده، نتیجه نهایی این بررسی‌ها به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

گروه بین‌الملل – رجانیوز: بحث سرقت علمی حسن روحانی در رساله دکتری خود در دانشگاه گلاسکو که از چند سال پیش در محافل علمی مطرح بود، در ماه‌های اخیر رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و جمعی از دانشجویان ایرانی و آمریکایی در حال بررسی صحت این مساله با روش‌های علمی هستند.

 

به گزارش رجانیوز، اگرچه تا همین جا هم مشخص شده که بخش زیادی از رساله آقای روحانی «کپی» شده و حکم سرقت و تقلب علمی را دارد اما تحقیقات هنوز تکمیل نشده و در روزهای آینده، نتیجه نهایی این بررسی‌ها به صورت رسمی در این سایت اعلام خواهد شد.

 

در همین راستا، بد نیست به تجربه سیاستمداران جهان از این مساله و نحوه برخورد دستگاه‌‎ قضایی کشورهای اروپایی و غربی با سرقت علمی از سوی مسئولان ارشد کشور بپردازیم.

 

 

وزیر آموزش آلمان

 

پس از آنکه برخی اسناد درباره کپی بودن بخشی از رساله دکتری وزیر آموزش دولت آنگلا مرکل در سال 2013 منتشر شد، دانشگاه دوسلدورف ضمن پس گرفتن مدرک دکترای او، خواستار استعفا و برکناری «آنت شاوان» شد. نهایتا خانم شاوان مجبور به کناره‌گیری از کابینه دولت شد.

 

 

رئیس‌جمهور مجارستان

 

کپی کردن چند عبارت در متن رساله دکتری «پال اشمیت» که توسط رسانه‌ها گزارش شد، نهایتا منجر به پس گرفتن این مدرک از سوی دانشگاه بوداپست و استعفای آقای رئیس‌جمهور شد.

 

 

وزیر دفاع آلمان

 

سال 2011 بود که «تئودور گوتنبرگ»، وزیر دفاع وقت آلمان مجبور شد تا استعفای خود را نقدیم آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور بکند. دانشگاه بایروس چندی پیش از این استعفا اعلام کرده بود که رساله دکتری آقای گوتنبرگ ایرادات جدی دارد که شائبه تقلب علمی را تقویت و اثبات می‌کند.

 

 

رئیس‌جمهور زیمباوه

 

دانشگاه ادینبورگ هم چند سال پیش اعلام کرد که مدرک دکترای «رابرت موگابه»، رئیس‌جمهور فعلی زیمباوه که در سال 1984 اخذ شده، دچار شبهات جدی و یک تقلب علمی واضح است. به دنبال این رسوایی، مدکر دکترای آقای موگابه در سال 2007 پس گرفته شد.

 

 

به جز این موارد، سیاستمداران و افراد مشهور دیگری هم دارای سابقه تقلب علمی در رساله دکتری خود بوده‌اند که فهرست برخی از این افراد را می‌توانید در اینجا و اینجا ببینید.

 

حالا باید منتظر ماند و دید که پس از انتظار گزارش نهایی بررسی صحت رساله دکتری حسن روحانی، چه آینده‌ای در انتظار او خواهد بود.

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ